Проектна робота

До учнівського проекту 
"Виявлення та пошук можливостей вирішення нагальних проблем рідного села Веселівка"

Зупинка, с. Веселівка. 2013 рік
Після реалізації проекту
Зупинка, с. Веселівка. 2014 рік
Спортивний майданчик, збудований фондом братів Кличко в рамках проекту "Клич друзів, граймо разом"
Назва проекту
Виявлення та пошук можливостей вирішення нагальних проблем рідного села Веселівка.
Основний та додатковий навчальні предмети
Основний предмет: правознавство. Дотичні – етика, валеологія, основи здоров’я.
Мета проекту:
Залучити учнів до участі в суспільному житті села, співпраці  з його жителями  та сільською радою для вирішення нагальних проблем; розвивати вміння проводити опитування, збирати інформацію та систематизувати її; виховувати почуття регіонального патріотизму, свідому та відповідальну особистість, здатну жити і творити в сучасному демократичному суспільстві.
Вік учнів, клас
15 років , 9 клас.
Стислий опис проекту
Учням 9 класу пропонується взяти участь у проектній діяльності з метою удосконалення рідного села та  підвищення комфорту для його мешканців. Учасники проекту шляхом складання опитувальника і анкетування учнів та жителів села, повинні визначити проблеми, які турбують останніх, узагальнити їх та звернутися до компетентних органів з метою їх вирішення.
Особливістю проекту є не тільки поглиблення знань з проблеми «Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави», а і його практична спрямованість на отримання реального результату. Ознайомлення учнів з органами місцевого самоврядування та участь в його роботі на засіданні виконавчого комітету.
Опис оцінювання
На початку проектної діяльності проводяться батьківські збори. Батьки надають дозвіл для участі дітей в проекті. Знайомляться з обов’язками учнів та приблизним обсягом виконуваних робіт.
Учні та батьки ознайомлюються з критеріями оцінювання проектної роботи.
Технологічна картка реалізації проекту
До роботи над проектом
Підготовчий етап
Учитель формулює: назву проекту; основні питання.
Учитель розробляє: план реалізації проекту та критерії оцінювання
Під час роботи над проектом
Організаційно-мотиваційний етап
Учитель: проводить опитування учнів, щодо обізнаності з теми проекту; збирає листи-дозволи батьків на участь дітей у проекті.
Учні:  Створюють календар проекту та упорядковують календар роботи з чітко виокремленими обов’язками кожного члена групи; створюють середовище спілкування членів групи між собою.
Учні працюють над проектом.
Конструктивний етап
Збір інформації кожним членом групи.
Обговореннями учнями зібраної інформації. Її узагальнення у формі створення презентацій.
Спілкування з вчителем з метою отримання консультації.
Проведення самооцінювання та взаємооцінювання в процесі виконання завдань.

Оціночно-рефлексивний етап
Проводять самооцінювання і взаємооцінювання діяльності у групі над виконанням завдань проекту
Після завершення роботи над проектом
Презентаційний етап
На конференції захищають отримані результати
Вчитель: оцінює роботу учнів щодо виконання завдань проекту; проводить корекційну роботу.
Орієнтовна послідовність виконання учнівських дій під час реалізації проекту.
Перший тиждень
Учні формулюють питання для опитувальника та контингент опитування.
Другий тиждень
Учні об’єднуються у дві підгрупи. Одна з них опитує учнів школи, інша жителів села.
Третій тиждень
Учні обробляють та узагальнюють отриману в підгрупах інформацію. Потім порівнюють отримані результати в обох підгрупах і обирають найважливіші. Групують отримані пропозиції мешканців відповідно до сфери компетенції органів, що відповідають за дану ділянку роботи.
Відповідно до отриманих результатів планують пошук шляхів щодо реалізації отриманих пропозицій.
Четвертий тиждень
Звертаються з узагальненими пропозиціями до сільської ради та шкільного парламенту «Олімп». За потребою домовляються, за допомогою вчителя, про участь у їх засіданнях
П’ятий – дев’ятий тиждень
Учні співпрацюють з компетентними органами. Узагальнюють отримані матеріали та вносять всі дані в блог.
Десятий тиждень
На конференції учні захищають отримані результати.
Вчитель: оцінює роботу учнів щодо виконання завдань проекту; проводить корекційну роботу.


Результати проекту:
Опитувальник
1.     Що б Ви запропонували для покращення життя у с. Веселівка?
2.     Чим Ви особисто можете допомогти з даного питання?
3.     Кого можете залучити для допомоги селу?

Результати опитування.
Пропозиції жителів с. Веселівка щодо покращення життя їх села:
1.     Відремонтувати дороги, особливо в с. Зелений Гай. Або провести ямковий ремонт там, де занадто глибокі ями.
2.     Поставити сміттєві баки для побутових відходів по селу, адже населенню немає куди викидати сміття. Вивозити їх не рідше ніж раз в тиждень.
3.     Поставити урни в громадських місцях.
4.     Вулиці обладнати ліхтарями, адже учні повертаються з гуртків в темну пору доби.
5.     Відремонтувати аварійну дамбу, поставити поручні по її краю.
6.     Реставрувати приміщення клубу.
7.     Встановити ігровий та спортивний  майданчик в районі клубу.
8.     Відремонтувати зупинку, адже це обличчя села.
9.     Почистити ставки.
10.                       Безкоштовний автобус для учнів.
11.                       Перевірити діяльність магазинів в с. Веселівка, адже учні неодноразово купували неякісну та прострочену продукцію. Також перевірити цінову політику магазинів.
12.                       Перекрити рух вантажівок по вул. Шефській.
13.                       Відремонтувати фасад школи.
14.                       Оголосити суботник і привести в порядок центральну частину міста.
15.                       Оновити комп’ютерний клас в школі.
16.                       На трудовому навчанні вчити дівчат готувати їжу і вишивати.
17.                       Створити  музей досягнень братів Кличко.
18.                       Поставити вишку для мобільного зв’язку.
19.                       Безкоштовний автобус для вчителів.

Об’єднання пропозицій за сферою компетенції
Сільська рада
Шкільний парламент «Олімп»
1.       Відремонтувати дороги, особливо в с. Зелений Гай. Або провести ямковий ремонт там, де занадто глибокі ями.
1.            Створити  музей досягнень братів Кличко.
2.       Поставити сміттєві баки для побутових відходів по селу, адже населенню немає куди викидати сміття. Вивозити їх не рідше ніж раз в тиждень.
2.            Встановити спортивний майданчик в районі школи.
3.       Поставити урни в громадських місцях.
3.            Оголосити суботник і  за допомогою волонтерів привести в порядок центральну частину села.
4.       Вулиці обладнати ліхтарями, адже учні повертаються з гуртків в темну пору доби.
4.            На трудовому навчанні вчити дівчат готувати їжу і вишивати.
5.       Відремонтувати аварійну дамбу, поставити поручні по її краю.
6.       Реставрувати приміщення клубу.
7.       Встановити ігровий та спортивний  майданчик в районі клубу.
8.       Відремонтувати зупинку, адже це обличчя села.
9.       Почистити ставки.
10.  Перевірити діяльність магазинів в с. Веселівка, адже учні неодноразово купували неякісну та прострочену продукцію. Також перевірити цінову політику магазинів.
11.  Перекрити рух вантажівок по вул. Шефській.
12.  Відремонтувати фасад школи.
13.  Оновити комп’ютерний клас в школі.
14.  Поставити вишку для мобільного зв’язку.
15.  Безкоштовний автобус для вчителів.


Результати роботи:
Сільська рада
Що зроблено учнями
Що зроблено сільрадою
Відремонтувати дороги, особливо в    с. Зелений Гай. Або провести ямковий ремонт там, де занадто глибокі ями.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома
Поставити сміттєві баки для побутових відходів по селу, адже населенню немає куди викидати сміття. Вивозити їх не рідше ніж раз в тиждень.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома
Поставити урни в громадських місцях.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Приписи сільради тим закладам, де в результаті рейдів не було урн. Позачергове попередження власників магазинів про необхідність облаштування урн біля закладів торгівлі та своєчасне їх очищення.
Вулиці обладнати ліхтарями, адже учні повертаються з гуртків в темну пору доби.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Головні вулиці обладнали ліхтарями.
Відремонтувати аварійну дамбу, поставити поручні по її краю.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома.
Реставрувати приміщення клубу.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома.
Встановити ігровий та спортивний  майданчик в районі клубу.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома.
Відремонтувати зупинку, адже це обличчя села.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Відремонтовано.
Почистити ставки.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома. Зобов’язано орендарів ставків їх почистити
Перевірити діяльність магазинів в        с. Веселівка, адже учні неодноразово купували неякісну та прострочену продукцію. Також перевірити цінову політику магазинів.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Виконано
Перекрити рух вантажівок по вул. Шефській.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Виконано. За допомогою спонсорів збудовано дорогу в об’їзд села для вантажівок.
Відремонтувати фасад школи.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома
Оновити комп’ютерний клас в школі.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома
Поставити вишку для мобільного зв’язку.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома
Безкоштовний автобус для вчителів.
Повідомлено Голову сільради. Розгляд пропозиції на виконкомі.
Взято до відома. Неодноразове звертання в усі інстанції.


Результати роботи:
Шкільний парламент «Олімп»
Що зроблено учнями
Що зроблено парламентом
Створити  музей досягнень братів Кличко.
Обговорення на засіданні шкільного парламенту «Олімп»
Створено проект музею. Добираються експонати.
Встановити спортивний майданчик в районі школи.
Обговорення на засіданні шкільного парламенту «Олімп». Участь в конкурсі організованому братами Кличко з можливістю отримати спортивний майданчик
Виконано. Спортивний майданчик встановлено.
Оголосити суботник і привести в порядок центральну частину міста.
Обговорення на засіданні шкільного парламенту «Олімп»
Виконано
На трудовому навчанні вчити дівчат готувати їжу і вишивати.
Обговорення на засіданні шкільного парламенту «Олімп»
Неможливо через недостатню кількість учнів по класах. Але підготовлено звернення до директора школи з приводу відкриття гуртка «Умілі ручки»


Оцінювання проекту
• Завершеність
-    Чи містить кожен розділ зібраних матеріалів достатню  кількість інформації, необхідну для вирішення проблеми''
-    Чи не включені зайві матеріали?
Зрозумілість
Чи розміщені матеріали логічно?
Чи написані вони зрозумілою мовою, без граматичних і орфографічних помилок?
Чи забезпечує форма представлення найважливіших матеріалів й аргументів розуміння їхнього змісту?

•    Інформативність
Чи є інформація достовірною та перевіреною?
Чи охоплює інформація головні факти й найважливіші
поняття?
Чи важлива зібрана інформація для розуміння проблеми?

•    Доказовість
Чи   використовували   учні   надійні,   вірогідні   та
різноманітні джерела інформації?
Чи завжди вони довіряли джерелам інформації?
Чи наводяться приклади та продумані аргументи на
підтвердження певної позиції?
Чи використовувалися найвірогідніші джерела інформації?

•    Наочність
    Чи відображають наочні матеріали специфіку теми?
    Чи інформативні вони? Чи є у кожного матеріалу назва або підпис?
    Чим зацікавили представлені наочні матеріали інших учнів?
    Чи пов'язані логічно матеріали папки документів із демонстраційним стендом?
    Чи  допомагають  наочні  матеріали  зрозуміти  зміст конкретного розділу?
    Естетика оформлення результату.

 
  Законність

•  Чи не суперечить запропоноване рішення проблеми Конституції та законам України?
•    Активність кожного учасника відповідно до його можливостей.
•    Колективний характер прийнятих рішень. Характер спілкування та взаємодопомоги.
•    Вміння презентувати проект.

Після закінчення проекту
організовуємо обговорення, під час якого учні матимуть змогу оцінити проектну діяльність у цілому та особистий внесок кожного в загальну справу.
Обмірковуючи досвід, набутий у процесі реалізації проекту, учні можуть відповісти на такі запитання:
-    Чого і як вони навчилися?
-    Що можна було б зробити інакше?
-    Яких умінь і навичок вони набули?
-    Які переваги надає групова співпраця?
-    Які були недоліки роботи в групі?
-    Що вдалося найкраще?

3 коментарі:

  1. Інна Володимирівна, дякуємо за можливість взяти участь в цьому проекті. Це було дуже цікаво і пізнавально!

    ВідповістиВидалити
  2. Інно Володимирівно! Пропонований Вами проект - складна, грунтовна робота! Ви - молодець, що взялись до реалізації такого проекту.

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже гарний проект. Візьму на озброєння.

    ВідповістиВидалити