Максимально
сприяйте повноцінному розвиткові творчого дарування вашої дитини! Для
цього дотримуйтеся таких правил взаємин з дитиною в родині:
1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти
«золоту середину» в інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.
2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна
зрозуміти, що самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується
самим наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи
просто відрізнятися від інших – це чудово!
3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові
враження і знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.
4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям
ризикувати і заряджатися при цьому корисною порцією адреналіну.
5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте
будь-яке рішення вашої дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона
дійсно це переживе й усвідомить свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний
позитивний досвід.
6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих
неприємних подіях або явищах бачити щось гарне і корисне.
7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для
творчості (пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними
речами і т.п.). Це допоможе розвинути в неї евристичне та інтуїтивне мислення.
8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це
буде стимулювати її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних
ситуаціях, відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.
9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато
сильних світу цього в дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину
за надлишок енергії, не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.
10. Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною. Пам’ятайте,
що всі дорослі винаходи родом із дитячих фантазій.
__________________________________________________________________________________________________________
ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ
ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
- Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
- Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
- Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами.
- Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов'язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
- Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
- Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини - терпіння.
- Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
- Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.
- ___________________________________________________________________________________
У полоні віртуальної гри
Щоб комп’ютерна гра
відповідала вікові дитини, педагоги радять додавати до даних, зазначених на
етикетці, від 3 до 6 місяців (і навіть 1—1,5 року, якщо вашій дитині менше 6—7
років або вона збудлива, емоційно неврівноважена, виявляє ознаки ігроманії,
залежності від ігор).
Незайвим буде, перш
ніж купувати гру, вивчити відгуки в Інтернеті про неї або розпитати знайомих.
Оптимальний варіант — комп’ютерні ігри з персонажами, які вже знайомі дитині з
казок та фільмів. Ніщо не вабить так дітей, як віртуальна реальність! Тому
спробуйте укласти з дитиною договір, який можна повісити на помітному місці
біля комп’ютера. У договорі (в жартівливій формі) дитина мусить пообіцяти, що
користуватиметься комп’ютером тільки після уроків і не більше, наприклад, двох
годин на день. Відповідний годинник (згодиться навіть кухонний) фіксуватиме
дотримання цієї угоди. — Ігри, які нині продаються в Україні, практично не
мають жодних вікових градацій, — коментує Наталія Дятлова. — Те, що є на ринку,
— суцільна піратська продукція, ми тільки намагаємося вийти на рівень, де все
було б ліцензійним. На жаль, якісна продукція коштує дорого. Чи стане хтось
купувати гру за 100 у.о., якщо таку ж можна купити за 30 грн.? Кожен патріот
передусім орієнтується на свій гаманець.
Якщо «пірати»
використовували гру з суперобкладинкою, на якій вказано вікові рекомендації, то
вони її роздрукують, оскільки все це робиться елементарно — на ксероксі. А якщо
використовували «голу» гру, то про які вікові градації може йтися? Дуже часто в
потоку такої продукції трапляються «негативні» ігри. Батькам слід звернути
увагу на ті з них, де багато крові, насильства та вбивств. Не сама ж дитина
купує собі віртуальні ігри! Якщо батьки не хочуть, щоб їхні діти деградували, треба
купувати ігри на логічне мислення, які сприяють розумовому розвитку, — тепер їх
багато...
Чергувати комп’ютерні ігри зі спілкуванням з однолітками — це найкращий
варіант відпочинку від віртуальних розваг. На жаль, багато дітей чергують ігри
зі спілкуванням у різноманітних чатах, форумах тощо.
Статистика
стверджує, що багато віртуальних «друзів», котрі видають себе за дітей, —
насправді лихі й підступні дорослі. Домаганням педофілів через Інтернет щорічно
піддаються близько 30% юних користувачів Мережі. Зловмисники використовують
стандартні прийоми, що завжди спрацьовують: видають себе за героїв з мультиків,
надсилають посилання на «дитячий ресурс із веселими картинками» або пропонують
зустрітися... Категорично забороняйте дитині публікувати в Інтернеті й
повідомляти будь-кому свою адресу, домашній телефон, номер мобільного, вік,
справжнє прізвище, ім’я й посилати незнайомцям свої фотографії. Краще хай вона
буде в Мережі Карлсоном, Мумій-Троллем, ким завгодно! Підтримуйте цей образ,
поки дитина перебуває в Інтернеті, але не забувайте виходити з нього, вимикаючи
комп’ютер...
____________________________________________________________________________
Гарні поради.
ВідповістиВидалити